lauantai 24. toukokuuta 2014

Mä vaan ihan äkkiä teen: shortsit

Mun tekemiset on viimeaikoina ollu tosi hätäsiä ja tarveharkintaisia. Niin tänäänkin. Aamulla tajusin, että mukulan kaikki (kolmet) shortsit on likaset ja pesussa. Siispä kätevä emäntä taas kaivoi kaavat esiin ja yks kaks yllättäin värkkäili lapselle housut.

Kaappien kätköistä löyty vanha yöpaita, josta joskus jo ajattelinkin tekeväni housut. Kauhtunut kuva vähän sillon pilas suunnitelmia, mutta kaprit/shortsit paidasta sai mainiosti. Mulla oli jo aikasemmin yöasuun tehty sivusaumaton housunkaava, jota sitten vaan taittelin sopivan mittaseks. Asettelin puuttuvan sivusauman kohdan paidan sivusaumaan ja sillä sain leikattua housut ilman paidan kuvaa. Samalla tuli hyödynnettyä ne saumat ja myös paidan alakäänne lahkeisiin.


Tässä ne on valmiina ja käytössä. Kova meno päällä, säkällä sain kuvan.


Tällä kertaa ompelutoimitusta hidasti se, että pikkusolu pääsi räpläämään ompelukoneen säädintä. Se oli valinnu sieltä napinläven ja mä kun täräytin liikkeelle kaksoisneulalla niin päreiksihän se meni. Onneks oli uus neula varastossa. Pitää niitäkin taas käydä muutama ostamassa... Mun ompelukone taas meinas käräyttää mun käämin, kun tänään oli taas hyppytikki päivä. En tiedä johtuuko kankaasta vai mistä, mutta välillä tuplaneulalla tulee aivan valtavaa hyppytikkiä toiselle puolelle. Saattaa jäädä kuuskin tikkiä tekemättä ja sit yks väliin ja taas uudestaan. Mut ei se aina niitä tee. En tiiä, tekis taas mieli vaihtaa koko kone... Kun pitää äkkiä tehdä niin sais konekin tehdä parempaa jälkeä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti