maanantai 24. kesäkuuta 2013

Päivän yllättäjät

Mun kesäkukissa muhi ylläreitä. Ei nyt mitään kovin järisyttävää, mutta eri värejä kun alunperin ajattelin.

Luulin, että mun kaikki kesäasetelmien lobeliat on sinisiä. Mut ei ookkaan. Sielä on tollasia valkosia, joissa on violetti varsiosa ja sit tollasia kokonaan violetteja (jotka on auringossa pikkiriikkisen nuupahtanu). Sinisiäkin on paria eri sävyä. Kivoja yllätyksiä. Ja kiva, ettei ne oo kuollu mun käsittelyssä vielä. Ehkä mun peukalo on jopa vaaleanvihreä.



Pistin ensimmäiset yrtit kuivamaan. Tai varmaan ensimmäiset ja viimiset, koska ei mulla muuta kasva. Tää on kai oreganoa. En oikein tiiä edes, että missä ruuassa sitä vois hyödyntää (paitsi pitsassa, mutta tykkään pitsasta ilman) ja silti en oo raaskinu sitä puskaa kasvimaalta hävittää. Kynin sen puskan ja ripustin pihalle kuivamaan. Ehkä mä voin purkittaa sitä ja antaa vaikka siskolle tai jotain...


Tässä myös uuden projektin alku, josta hieman tuonnempana lisää. Varmaan kyllä jo arvaatte mitä tästä tulee.


Jaa nii, ja mun perunat on VIHDOIN tullu pintaan. Kävin niitä jo eilen peittelemässä uudestaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti